Ir al contenido principal

4-16022012



5. Kosuth’s display of uniform panels and repeated forms with minor variations seemed to directly acknowledge the precedent of Andy Warhol’s 1962 Ferus Gallery show of soup cans. More pointedly, Titled also contained one panel with a quotation from Warhol instead of from a dictionary: “In the future everybody will be famous for fi fteen minutes.” A striking punctum in the series, that panel seems to ask the viewer to supply the word for which Warhol’s phrase would serve as a defi nition. It also underscores the cold war shadow of Warhol’s comment and the
existential threat of “nothing” behind the funereal black of Kosuth’s panels: fifteen minutes was the widely cited time offi cials believed a Russian nuclear missile would take to reach the continental United States.




Detalle de Collage de Ury Enríquez, como colaboración al proyecto Grajea 73 de Isabel Lucena Toledano. 


Párrafo entero extraído de:
DWORKIN, Craig. Against Expression. An Anthology of Conceptual Writing. USA, Northwestern University Press, 2010.

Comentarios

Entradas populares de este blog

La carta de Sophie Calle.

Noviembre, 2014. Después de estar esperando por varios meses, asistí al museo Tamayo a ver la exposición “Cuídese Mucho” de la artista francesa Sophie Calle.  Sophie Calle (París, 1953) es una transformadora de situaciones cotidianas en ejercicios de experimentación estética. Sophie no buscó estudiar arte, no buscó ser artista: el arte la encontró a ella en el camino.  La búsqueda del "yo" la llevó a confrontarse muy joven con una otredad casi absoluta: un nuevo país y un camino desconocido. Curiosidad e incertidumbre han llevado a Sophie Calle a convertirse en un deambular de la calle, de su vida y de cualquier aspecto de la vida de los otros: sus amigos, sus objetos, sus sueños, sus palabras. La decisión recae en la necesidad y deseo que sugiere el momento. Observar a personas mientras duermen (Los durmientes, 1979), perseguir a un desconocido (Suite Venecia, 1980), ser perseguida (La sombra, 1981), crear un personaje con las descripciones de otros (...

Leche UHT entera Origen España

Collage, A4, Papel, lápiz, periódico, café, tinta. 2012  "Una terraza para poder fumar"  Irene  If you could own five works of art from the 20th  Century what would they be?  virginiacarmendéboramaríasusana,  Robert Rauschenberg sólo para mí.  Nunca dejaría fuera las cajas blancas de M. y  tu cabeza loca.  Con todo respeto.

80 + 6 ( +4 ) = 6 + 80 ( +4 )

Despejado y sin nubes. 2016. 16 x 11 pulgadas. Impresión digital.  An extensive illustrated commentary discusses  Le Corbusier's text  in its context of applied arts, politics and  architecture on the eve of the First World War.