Ir al contenido principal

MUCHO COLOR #EmergingCurator

Proyecto de exhibición para la convocatoria de ARTSY.com y la Robert Rauschenberg Foundation



Imagen tomada de la WEB de artsy.com






MUCHO COLOR

Celebrating events is a daily routine where the word “party” is written next to the occasion. A party is something with colors, and it is widely known that where there are colors, there is joy.

Joy, game, and play: experimenting derives in new questioning, and new ways to think.

Art is called to be a witness of its time. From the Altamira's Cave Paintings to Picasso's Guernica, Art has portrayed events that have concerned the most creative minds of time.

Robert “Bob” Rauschenberg was one of these minds. He played an important role in the creation of new concepts of Contemporary Art, combining daily life with plastic experimentation. The work of Rauschenberg was nourished by multidisciplinary collaboration, and aesthetic novelty; in his own words, his oeuvre was “not a negation of concepts, but a celebration”.

MUCHO COLOR is a celebration of seeing and feeling. In one hand, "color" as a perceptual sensation, in the other hand as the collection of things that give essence to something; it´s the color that we see, and the color that we feel.

Art responds to life, and we respond to art. Sensations are allowed.





Ver proyecto aquí

Comentarios

Entradas populares de este blog

La carta de Sophie Calle.

Noviembre, 2014. Después de estar esperando por varios meses, asistí al museo Tamayo a ver la exposición “Cuídese Mucho” de la artista francesa Sophie Calle.  Sophie Calle (París, 1953) es una transformadora de situaciones cotidianas en ejercicios de experimentación estética. Sophie no buscó estudiar arte, no buscó ser artista: el arte la encontró a ella en el camino.  La búsqueda del "yo" la llevó a confrontarse muy joven con una otredad casi absoluta: un nuevo país y un camino desconocido. Curiosidad e incertidumbre han llevado a Sophie Calle a convertirse en un deambular de la calle, de su vida y de cualquier aspecto de la vida de los otros: sus amigos, sus objetos, sus sueños, sus palabras. La decisión recae en la necesidad y deseo que sugiere el momento. Observar a personas mientras duermen (Los durmientes, 1979), perseguir a un desconocido (Suite Venecia, 1980), ser perseguida (La sombra, 1981), crear un personaje con las descripciones de otros (...

Leche UHT entera Origen España

Collage, A4, Papel, lápiz, periódico, café, tinta. 2012  "Una terraza para poder fumar"  Irene  If you could own five works of art from the 20th  Century what would they be?  virginiacarmendéboramaríasusana,  Robert Rauschenberg sólo para mí.  Nunca dejaría fuera las cajas blancas de M. y  tu cabeza loca.  Con todo respeto.

80 + 6 ( +4 ) = 6 + 80 ( +4 )

Despejado y sin nubes. 2016. 16 x 11 pulgadas. Impresión digital.  An extensive illustrated commentary discusses  Le Corbusier's text  in its context of applied arts, politics and  architecture on the eve of the First World War.